REKLAMACJE
(dotyczą wyłącznie Klientów będących konsumentami, w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego)

Towar przed wysłaniem do Klienta podlega dokładnemu sprawdzeniu pod względem jakościowym.

  1. Reklamacje rozpatrywane będą na podstawie przesłanego za pośrednictwem Internetu wypełnionego formularza reklamacji znajdującego się na stronie dealmeble.pl lub na podstawie pisemnego oświadczenia Klienta. Reklamacje rozpatrywane będą w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacji przez „Sklep internetowy Dealmeble”.
  2. W przypadku uzasadnionej reklamacji, wadliwy towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy, pod warunkiem, że wada ma charakter istotny.
  3. Reklamacje zgłaszane w formie pisemnej należy przesłać pocztą na adres: 
    Dealmeble s.c
    Aleje Marcinkowskiego 16,
    63-600 Kępno  lub drogą mailową na adres [email protected]
  4. W pisemnym, podpisanym przez reklamującego, oświadczeniu należy podać:
    – imię i nazwisko,
    – datę zakupu oraz numer zamówienia,
    – dokładny adres (ulica, numer domu, kod, miejscowość),
    – nazwę, numery, ilość towarów, które są reklamowane,
    – powód reklamacji.
  5. Dział Reklamacji maksymalnie w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji rozpatrzy zasadność reklamacji. Informacja o przyjęciu lub odrzuceniu reklamacji zostanie przesłana Klientowi (będącemu konsumentem) na adres podany w formularzu reklamacyjnym. Jeśli reklamacja zostanie uznana pracownik Działu Reklamacji skontaktuje się z Klientem w celu ustalenia terminu i trybu likwidacji szkody.

Skorzystaj z formularza online (najszybsza metoda)

Termin na zwrot towaru

Po poinformowaniu sprzedawcy o odstąpieniu od umowy, konsument ma 14 dni kalendarzowych na odesłanie zakupionego produktu. Termin ten liczony jest od dnia, w którym konsument złożył oświadczenie o rezygnacji z zakupu.

Zwracany towar powinien być odpowiednio zabezpieczony, aby dotarł do sprzedawcy w stanie nienaruszonym. Jeśli konsument korzystał z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do sprawdzenia jego właściwości lub dostarczył uszkodzony towar, sprzedawca może obciążyć go dodatkowymi kosztami wynikającymi z utraty wartości produktu.

Z kolei sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu wpłaconych przez konsumenta środków nie później niż w ciągu 14 dni od momentu otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot pieniędzy następuje przy użyciu tej samej metody płatności, którą posłużył się klient, chyba że uzgodniono inny sposób. Koszt odesłania produktu leży po stronie konsumenta, o ile sprzedawca nie zgodził się go pokryć.

Kiedy zwrot nie jest możliwy?

Aby zwrot został zaakceptowany, towar musi być w stanie nienaruszonym. Jeśli ulegnie on uszkodzeniu, sprzedawca ma prawo zwrócić konsumentowi kwotę pomniejszoną o wartość utraconego produktu. Uszkodzenie towaru nie oznacza jednak całkowitej utraty prawa do zwrotu – wpływa jedynie na wysokość otrzymanego zwrotu.

Istnieją jednak przypadki, w których odstąpienie od umowy nie jest możliwe. Najczęściej dotyczy to produktów, które ze względu na swój charakter nie mogą zostać ponownie sprzedane.

Prawo do zwrotu nie przysługuje konsumentowi, jeśli:

  • zakupiony produkt został wykonany na indywidualne zamówienie według specyfikacji klienta.